UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

POLITYKA COOKIES

1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.

2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest CLUB0 (www.club0.pl)

4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
a) dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
c) utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;

5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.

6. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
a) „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;b) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
c) „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
d)„funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;

7. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu
końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym strony internetowej czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

8. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.

9. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywanemogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.

10. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.

Projekt "X" - wąskotorowy (2)

.

Odsłony: 1298
b_800_600_0_10_images_portal_forum_makieta--modul_waskotorowe-makietymoduly_3880-647d1af36d710e730e7c6777658b324d.data.jpg

Wreszcie nadeszły zamówione wiertła i wena, powstał pierwszy odcinek toru, według mojej koncepcji, jest obarczony jak to prototyp wadami wieku młodzieńczego, które usunę w następnych odcinkach, zmieniło się tez odrobinę oprzyrządowanie i technologia, biorąc pod uwagę chroniczny brak czasu i lenistwo, odniosłem dziś sukces.
W torze jest zbyt duży odstęp między podkładami, zmniejszyłem go, będzie lepiej ten znajdzie swoje miejsce na ładowni na wpół zasypany, nie będzie raził ani przeszkadzał.
Dla ciekawych:
- w wersji alfa przyrządu do lutowania podkładek do szyny, szyna umieszczana była w rowku,delikatnie została pobielona cyną w miejscach lutowania, na nich w poprzecznych rowkach kładzione były podkładki, według założeń wystarczyło dotknąć lutownicą i płytka "łapała" się do szyny, błąd polegał na użyciu aluminium do budowy wspomnianego, miałem nadzieję że wystarczy ciepła od 150 W-ej lutownicy, myliłem się,gdybym go zrobił z rezoteksu lub podobnego, może teflonu, nie zrobiłem bo aluminium się poniewiera wszędzie a tworzyw w takich wielkościach nie miałem. Próba użycia palnika zakończyła się połowicznym sukcesem, pęd gazu zdmuchuje podkładki, próbowałem dociskać pęsetą ale czasami nagrzewała się ponad moja odporność temperaturową.

- w wersji beta, podkładki dociska szyna dociskana z zewnątrz dociskami sprężynującymi, podgrzewając palnikiem uzyskuje trwałem połączenie, bez możliwości przesunięcia się podkładek.


Następna czynność to ułożenie podkładów w przyrządzie nałożenie oczyszczonych i wstępnie pomalowanych odcinków szyn z podkładkami, nałożenie kostek zapewniających stały rozstaw szyn, wiercenie wiertłem 0,5 mm, ucinanie każdego gwoździka (z 10mm na około 5 mm) zanurzanie gwoździka w CA wbijanie młotkiem wstępnie, dobijanie starym wiertłem do szyny, i tak raz za razem i półtorej godzinki pękło, choć pod koniec miałem już wprawę i szło mi lepiej niż na początku, ostatnią czynnością jest "oderwanie" podkładów od przyrządu, gwoździki wchodzą na niewielką głębokość, oraz usunięcie wystających ponad podkład końcówek wspomnianych.


Podkłady z drewna dębowego, bardzo starego, po wyfrezowaniu moczone 24 h w mieszaninie brązowej farby do podłóg i czarnej jakiejś tam, przetarte szmata i upaćkane pigmentami wstępnie.
I to na razie tyle na początek, technologia pracochłonna, ale efekt nieporównywalny z torem na podkładach z tworzywa.

kpt.Nemo

b_800_600_0_10_images_portal_forum_makieta--modul_waskotorowe-makietymoduly_3879-3637d4df2010d51cfa35b1f0287644ef.data.jpg

b_800_600_0_10_images_portal_forum_makieta--modul_waskotorowe-makietymoduly_3878-7663a5ccec0d3b20375154f35a4c901d.data.jpg

b_800_600_0_10_images_portal_forum_makieta--modul_waskotorowe-makietymoduly_3883-319d7a4b82f7a2157760ca899d10ca2c.data.jpg

b_800_600_0_10_images_portal_forum_makieta--modul_waskotorowe-makietymoduly_3881-9e720dfac4dd00ddd0033fa149009a99.data.jpg