NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand

Makieta clubOwa "RING"- c.d. projektu (12)

.

Zugriffe: 1555
b_800_600_0_10_images_portal_forum_makieta--modul_relacje-z-budowy_8399-983c3394877361d57a355f37c19e35e8.data.jpg
Projekt RING'u został jednak zakończony w wersji wklęśniętej na bazie oryginalnego planu stacji Szczytna, najlepszy i najbardziej dojrzały jak do tej pory. Poza tym stacja Szczytna z lewej strony przypomina wręcz oryginał, z prawej głowica rozbudowana do odgałęzienia szlaku jednotorowego Frem0. Ponadto od dołu fikcyjna stacja wąskotorowa, odłączana od stacji Szczytna i stanowiąca w razie konieczności stację przelotową wąskotorową w pełni wyposażoną jak przystało na stację węzłowoą z koleją normalnotorową, czyli przeładunek poziomy za pomocą rampy przeładunkowej, czoło do załadunku wagonów normalnotorowych na wózki podosiowe wąskotorowe, obrotnica wąskotorowa z szopą i wąskotorowe bocznice.
 
projekt zajął mi 3 lata, ale warto było wszystko przemyśleć. Główne założenia to :
- stacja Szczytna jako stacja węzłowa z podłączonym szlakiem jednotorowym,
- stacja Szczytna z dołączanymi modułami przelotowej stacji wąskotorowej z rampą przeładunkową i czołem do załadunku wagonów normalnotorowych na wózki podosiowe,
- odgałęzienie RING'u podłączające kolejny szlak jednotorowy,
- stacja techniczna na maksymalnie dużą ilością składów odstawczych, udało się zaprojektować aż 13 torów po 4 metry każdy, na końcu przesuwnica dla lokomotyw.
- łuk wklęśnięty stacji Szczytna zgodny z oryginałem oraz łuk wklęśnięty szlaku 2-torowego dający możliwość obejrzenia składu pociągu od strony wewnętrznej zakrętu,
 
Ciekawym rozwiązaniem jest również bliskość wzajemna 2-ch pulpitów sterowniczych, wystarczy obrócić się na krzesełku i wszystko pod ręką.


To rozwiązanie daje z obu wjazdów na RING możliwość bez konieczności zmiany czoła lokomotywy powrót składu na szlak, z którego przyjechał.
Ponadto cały odcinek toru 6 (łącznica przez most) ma długość 440 cm od rozjazdu do anglika, co daje możliwość zastosowania dla całego składu np. wagonów osobowych oświetlonych przez DCC (max. 400 cm), zastosowanie modułu pętli do automatycznej zmiany polaryzacji napięcia na tym odcinku.